
Освітня програма
2024-2025 навчальний рік
Загальні положення
Освітня програма Кременчуцького ліцею №11 «Гарант» на 2024-2025 навчальний рік є наскрізною та охоплює всі ступені навчання: І (початкова середня освіта), ІІ (базова середня освіта) та ІІІ (профільна середня освіта).
Програма розроблена на виконання Законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту», Державних стандартів початкової, базової середньої та повної загальної середньої освіти, з урахуванням концептуальних засад реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» та подолання викликів, зумовлених умовами воєнного стану.
Програма схвалена педагогічною радою Кременчуцького ліцею №11 «Гарант» (Протокол № 1 від 29.08.2024 р.) та затверджена наказом ліцею № 184-0/π від 30.08.2024 р.
І. Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін
Орієнтовна кількість класів та здобувачів освіти на 2024-2025 навчальний рік:
Ступінь освіти | Кількість класів | Кількість учнів |
1-4 класи | 13 | 333 |
5-9 класи | 16 | 463 |
10-11 класи | 7 | 193 |
Середня наповнюваність класів складає 27,5 учнів.
Загальний обсяг навчального навантаження:
- 1-4 класи: 12320 годин/навчальний рік
- 1-і класи: 2520 годин/навчальний рік
- 2-і класи: 2625 годин/навчальний рік
- 3-і класи: 2520 годин/навчальний рік
- 4-і класи: 3500 годин/навчальний рік
- Адаптаційний цикл (5-6 класи): 7910 годин/навчальний рік
- 5-і класи: 4340 годин/навчальний рік (по 1085 год/навчальний рік на кожен)
- 6-і класи: 3570 годин/навчальний рік (по 1190 год/навчальний рік на кожен)
- Базове предметне навчання (7-9 класи):
- 7-і класи: 3675 годин/навчальний рік (по 1225 год/навчальний рік на кожен)
- 8-і класи: 3780 годин/навчальний рік (по 1260 год/навчальний рік на кожен)
- 9-і класи: 5320 годин/навчальний рік (по 1260 год/навчальний рік на кожен)
- 10-11 класи: 9310 годин/навчальний рік (по 1330 год/навчальний рік у кожному класі)
Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальному плані ліцею (Додаток 1 до Освітньої програми). 22
Проєкт «Інтелект України» та реалізація освітніх галузей у початковій школі (1-4 класи)
У 1-4 класах початкової школи продовжується впровадження Всеукраїнського науково-педагогічного проєкту «Інтелект України».
До інваріантної складової змісту початкової освіти в 1-4 проєктних класах увійшли інтегровані курси «Я пізнаю світ» та «Мистецтво».
Розподіл годин за освітніми галузями у 1-4 класах:
- Мовно-літературна освітня галузь:
- У 1-А, 1-Б, 2-А, 2-Б, 2-В, 3-А, 4-А, 4-Б класах реалізується через інтегрований предмет «Українська мова» (6 год/тиждень) та інтегрований курс «Я пізнаю світ» (1 год/тиждень) — проєкт «Інтелект України».
- У 3-Б, 3-В, 4-В, 4-Г класах — через предмети «Українська мова» та «Літературне читання» (7 год/тиждень, з яких «Літературне читання» 3,5 год/тиждень) (програма О.Я. Савченко).
- Математична освітня галузь:
- У 1-А, 1-Б класах — через предмет «Математика» (3 год/тиждень) та інтегрований курс «Я пізнаю світ» (1 год/тиждень).
- У 2-А, 2-Б, 2-В, 3-А, 4-А, 4-Б класах — через предмет «Математика» (4 год/тиждень) та інтегрований курс «Я пізнаю світ» (1 год/тиждень) — проєкт «Інтелект України».
- У 1-В, 3-Б, 3-В, 4-В, 4-Г класах — через предмет «Математика» (4-5 год/тиждень) (програма О.Я. Савченко).
- Природнича, соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська та історична, технологічна, фізкультурна, мистецька освітні галузі:
- Реалізуються через інтегрований курс «Я пізнаю світ» у 1-А, 1-Б, 2-А, 2-Б, 2-В, 3-А, 4-А, 4-Б класах (8 год/тиждень) — проєкт «Інтелект України».
- У 1-В, 3-Б, 3-В, 4-В, 4-Г класах: природнича, громадянська, історична, соціальна і здоров’язбережувальна галузі реалізуються через інтегрований курс «Я досліджую світ» (3 год/тиждень); технологічна галузь — через предмет «Дизайн і технології» (програма О.Я. Савченко).
- Мистецька освітня галузь:
- У 1-А, 1-Б, 2-А, 2-Б, 2-В, 3-А, 4-А, 4-Б класах — через інтегрований курс «Мистецтво» (1 год/тиждень) — проєкт «Інтелект України».
- У 1-В, 3-Б, 3-В, 4-В, 4-Г класах — через предмети «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво» (по 1 год/тиждень) (програма О.Я. Савченко).
- Інформатична освітня галузь:
- У 2-А, 2-Б, 2-В класах — через інтегрований курс «Я пізнаю світ» (1 год/тиждень) — проєкт «Інтелект України».
- У 3-х, 4-х класах — через предмет «Інформатика» (1 год/тиждень) (програма О.Я. Савченко).
- Фізкультурна освітня галузь:
- У 1-А, 1-Б, 2-А, 2-Б, 2-В, 3-А, 4-А, 4-Б класах — через предмет «Фізична культура» (2 год/тиждень) та інтегрований курс «Я пізнаю світ» (1 год/тиждень) — проєкт «Інтелект України».
- У 1-В, 3-Б, 3-В, 4-В, 4-Г класах — через предмет «Фізична культура» (3 год/тиждень) (програма О.Я. Савченко).
Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження учнів, але обов’язково фінансуються.
Профільне навчання в 10-11-х класах
Освітня програма передбачає профільне навчання, яке здійснюється шляхом диференціації навчального процесу відповідно до рішення педагогічної ради та ради ліцею (протокол № 1 від 29.08.2024).
Профілі навчання у 10-11 класах:
Клас | Профіль |
10-А | Математичний |
10-Б | Історичний |
10-В | Біолого-хімічний |
10-Г | Лінгвістичний |
11-А | Математичний |
11-Б | Історичний |
11-В | Лінгвістичний |
Додатковий час на посилення предметів та дистанційне навчання
З метою компенсації освітніх втрат, пов’язаних з довготривалим навчанням в умовах воєнного стану, та з урахуванням дуже обмежених фінансових ресурсів, Освітня програма на 2024-2025 н.р. передбачає:
- Об’єднання годин окремих предметів на паралелі: Години курсу викладаються одночасно в паралелі за дистанційною формою навчання (20 хв. відеоконференція з учителем, решта часу — самостійна робота).
- Викладання окремих годин асинхронно (у класах, де кількість годин була збільшена).
Назва предметів, на які збільшено час та спосіб їх викладання:
Клас | Назва предметів, на які збільшено час (кількість годин) | Викладаються одночасно в паралелі за дистанційною формою навчання або асинхронно |
5-Б, В | Математика – 1, Українська література – 0,5, Англійська мова – 1,5, Зарубіжна література – 1 | 5-Б, В – навчаємося разом |
5-А, Г | Математика – 2, Пізнаємо природу – 1,5, Україна і світ, вступ до історії та громадянської освіти – 0,5, Інформатика – 0,5 | 5-Г – інформатика |
6-А | Математика – 1, Українська література – 0,5, Англійська мова – 1,5, Зарубіжна література – 1, Математика – 2 | 6-А, В мистецтво |
6-Б, В | Пізнаємо природу – 1, Географія – 1, Україна і світ, вступ до історії та громадянської освіти – 2,5, Інформатика – 1, Українська література – 0,5 | 6Б-, В історія |
7-А, Б, В | Зарубіжна література – 0,5, Інформатика – 1 | 7-А, В фізкультура |
7-А (матем) | Алгебра – 1,5, Геометрія – 1,5, Англійська мова – 1, Історія України – 1, Всесвітня історія – 1 | 7Б-, В фізкультура, 7-А англійська мова – 0,5 |
7-Б (істор) | Алгебра – 1,5, Геометрія – 1, Англійська мова – 1,5 | |
7-В (лінгв) | Алгебра – 0,5, Геометрія – 1, Українська мова – 1 | |
8-А | Алгебра – 3, Геометрія – 1,5, Українська мова – 1 | 8-А, В основи здоров’я, 8-А – інформатика |
8-Б | Історія України – 2, Всесвітня історія – 0,5, Алгебра – 2, Українська мова – 2 | 8-В – інформатика, 8-Б історія України – 0,5 |
8-В | Англійська мова – 1,5, Алгебра – 2, Українська мова – 1 | |
9-А | Алгебра – 2, Геометрія – 1, Українська мова – 1 | 9-А, В фізкультура, 9-Б трудове навчання |
9-Б | Історія України – 2, Алгебра – 1, Українська мова – 1 | 9-Б – фізкультура, 9-А, Б – інформатика |
9-В | Англійська мова – 2, Алгебра – 1 | |
10-А | Математика – 6, Історія України – 1,5 | |
10-Б | Всесвітня історія – 2, Правознавство – 2, Зарубіжна література – 0,5, Українська мова – 2 | |
10-Г | Англійська мова – 3 | |
11-А | Зарубіжна література – 1, Математика – 6, Зарубіжна література – 1, Історія України – 2 | |
11-Б | Всесвітня історія – 2, Правознавство – 3 | |
11-В | Українська мова – 2, Англійська мова – 4, Зарубіжна література – 1 |
III. Рекомендовані форми організації навчального процесу
Освітній процес у Кременчуцькому ліцеї №11 «Гарант» організовується в безпечному освітньому середовищі, з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей. У разі повітряної тривоги учні та вчителі ліцею перебувають в укриттях.
Протягом 2024-2025 навчального року в умовах воєнного стану формат навчання – змішаний.
Освітні галузі за Державними стандартами та Типовими освітніми програмами:
- Початкова освіта, адаптаційний цикл базової середньої освіти (5, 6, 7 класи):
- Мовно-літературна
- Математична
- Громадянська та історична
- Соціальна та здоров’язбережувальна
- Природнича
- Мистецька
- Технологічна
- Інформатична
- Фізкультурна
- Базова освіта (8-9 класи):
- Мови і літератури
- Суспільствознавство
- Мистецтво
- Математика
- Природознавство
- Технології
- Здоров’я і фізична культура
- Профільна освіта (10-11 класи):
- Мови і літератури
- Суспільствознавство
- Мистецтво
- Математика
- Природознавство
- Технології
- Здоров’я і фізична культура
В освітньому процесі у 5-6 класах, що працюють за програмою «Інтелект України», реалізуються інтерактивні освітні технології та технології критичного мислення, зокрема кооперативне навчання, робота в парах або групах, авторські технології, технологія навчання в грі, дискусії, метод проєктів, тренінги.
IV. Система оцінювання навчальних досягнень учнів
Підсумкове оцінювання за семестр здійснюється за групами результатів навчання, що передбачені Критеріями оцінювання за освітніми галузями.
Для формування висновків щодо рівня досягнення обов’язкових результатів навчання за семестр може бути запропоновано:
- Виконання комплексної підсумкової роботи, що дозволяє встановити результати навчання за всіма групами.
- Виконання окремих підсумкових робіт для кожної групи результатів.
Відомості, отримані під час підсумкового семестрового оцінювання, застосовуються для вироблення навчальних цілей на наступний період, визначення труднощів та коригування освітнього процесу.
У Свідоцтві досягнень виставляються семестрові оцінки за групами результатів. На підставі цих оцінок виставляється загальна оцінка за семестр з кожного навчального предмета/інтегрованого курсу. Оцінка за семестр може бути скоригованою.
Річна оцінка виставляється на підставі загальних оцінок за І та II семестри або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним оцінок за І та II семестри; важливо враховувати динаміку особистих досягнень учня протягом року. Річне оцінювання також може бути скоригованим.
Результати семестрового та річного оцінювання фіксуються у класному журналі та Свідоцтві досягнень. Результати ДПА — у класному журналі та додатку до Свідоцтва про здобуття базової середньої освіти.
V. Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти
Система внутрішнього забезпечення якості складається з таких компонентів:
- Кадрове забезпечення освітньої діяльності:
- Заклад забезпечено кадрами на 100%.
- Всього педагогічних працівників – 62.
- Спеціаліст вищої категорії – 35.
- Спеціаліст І категорії – 10.
- Спеціаліст ІІ категорії – 5.
- Спеціаліст – 11.
- Мають педагогічне звання «старший учитель» – 6.
- Мають педагогічне звання «учитель-методист» – 17.
Порядок вивчення окремих навчальних предметів
Предмет «Трудове навчання»
Реалізується шляхом залучення учнів до проєктної діяльності, що є провідним засобом розвитку та навчання учнів, формування їх здатності до самостійного навчання, оволодіння засобами сучасних технологій, умінь конструювати власний процес пізнання та реалізовувати заплановане на практиці.
Клас | Проєктна діяльність |
5 клас | Торбинка для дрібничок, М’яка пласка іграшка, Ялинкова прикраса, Сервірування святкового столу |
6 клас | Побутові електроприлади в моєму житті, Рамка для фото, Гольниця, Закладка для книги, Листівка, Декоративний свічник, Серветка |
7 клас | Лялька мотанка, Прикраси з бісеру, Охайне житло, Здоров’я і краса мого волосся, Об’ємна м’яка іграшка, Декоративні квіти зі стрічок, Картина, Килимок на стілець, Карнавальна маска, Малярні роботи у побуті власними руками, Я – споживач, Технологічний одяг для кухні, Декоративний рушник |
8 клас | Рамка для фото, Шарф, Моя зачіска, Мій одяг – мій імідж, Поясний швейний виріб, Декоративна ваза |
9 клас | Нове життя старим речам, Вироби для власних потреб, Мій власний стиль |
Предмет «Фізична культура»
Реалізується варіативними модулями:
Назва модуля | 5-А | 5-Б | 5-В | 5-Г | 6-А | 6-Б | 6-В | 7-А | 7-Б | 7-В | 8-А | 8-Б | 8-В | 9-А | 9-Б | 9-В | 10-А | 10-Б | 10-В | 10-Г | 11-А | 11-Б | 11-В |
Легка атлетика | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | |||||||
Футбол | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + |
Волейбол | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + |
Баскетбол | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + | + |
Гімнастика | + | + | + | + | + | ||||||||||||||||||
Панна | + | + | + | + | + | + | + | ||||||||||||||||
Дитяча легка атлетика | + | + | + | + | + | + | + | ||||||||||||||||
Настільний теніс | + | + | + | + | + | + | + | ||||||||||||||||
Гандбол | + | + | + | + | + | + | + |
Розподіл учнів на групи для вивчення окремих предметів
1.1. Трудове навчання та технології:
Клас | Усього учнів | Дівчат | Хлопців |
5A | 31 | 16 | 15 |
5Г | 29 | 18 | 11 |
6Б | 30 | 18 | 12 |
7A | 31 | 19 | 12 |
7Б | 32 | 17 | 15 |
7B | 32 | 17 | 15 |
8A | 28 | 11 | 17 |
8Б | 29 | 14 | 15 |
8B | 29 | 20 | 9 |
9A | 31 | 16 | 15 |
9Б | 32 | 18 | 14 |
9B | 34 | 15 | 19 |
1.2. Англійська мова:
Клас | Усього учнів | І група | ІІ група |
3A | 30 | 15 | 15 |
3Б | 31 | 15 | 16 |
3B | 28 | 14 | 14 |
4B | 28 | 14 | 14 |
5A | 31 | 16 | 15 |
5Г | 29 | 14 | 15 |
6Б | 30 | 15 | 15 |
7A | 31 | 16 | 15 |
7Б | 32 | 16 | 16 |
7B | 32 | 16 | 16 |
8A | 28 | 14 | 14 |
8Б | 29 | 15 | 14 |
8B | 29 | 14 | 15 |
9A | 31 | 15 | 16 |
9Б | 32 | 16 | 16 |
9B | 34 | 17 | 17 |
10A | 28 | 14 | 14 |
10Б | 28 | 14 | 14 |
10Г | 28 | 14 | 14 |
11A | 28 | 14 | 14 |
11Б | 28 | 14 | 14 |
11B | 30 | 15 | 15 |
1.3. Інформатика:
Клас | Усього учнів | І група | ІІ група |
3A | 30 | 15 | 15 |
3Б | 31 | 16 | 15 |
3B | 28 | 14 | 14 |
4A | 22 | 11 | 11 |
4Б | 25 | 13 | 12 |
4B | 28 | 14 | 14 |
4Г | 25 | 12 | 13 |
5A | 31 | 15 | 16 |
5Б | 26 | 13 | 1 |
5B | 25 | 13 | 12 |
5Г | 29 | 14 | 15 |
6A | 25 | 12 | 13 |
6Б | 30 | 15 | 15 |
6B | 24 | 12 | 12 |
7A | 31 | 16 | 15 |
7Б | 32 | 16 | 16 |
7B | 32 | 16 | 16 |
8A | 28 | 14 | 14 |
8Б | 29 | 15 | 14 |
8B | 29 | 14 | 15 |
9A | 31 | 15 | 16 |
9Б | 32 | 16 | 16 |
9B | 34 | 17 | 17 |
10A | 28 | 14 | 14 |
10Б | 28 | 14 | 14 |
10Г | 28 | 14 | 14 |
11A | 28 | 14 | 14 |
11Б | 28 | 14 | 14 |
11B | 30 | 15 | 15 |
Освітня програма надає детальну інформацію про організацію освіти в Кременчуцькому ліцеї №11 «Гарант» на 2024-2025 навчальний рік.